måndag 11 juni 2012

Vinden har vänt?

Vilken dag!
Dagen började med punktering på cykeln. Vad ska man göra... nu är det bara att springa som fan de sista kilometerna så att jag inte blir sen till kunden. Ingenting att sura över. Se det från den ljusa sidan försökte jag intala mig, jag får extra motion. Två timmar senare hade jag slarvat bort nycklarna och mobiltelefonen slutade att fungera. Något irriterad bestämde jag mig för att detta inte skulle få mig ur balans. Så jag träffade upp Lana och åt lunch. Efter Lunchen gick jag tillbaka till jobbet hittade nycklarna, gick till närmaste Telenorbutik för att åtgärda telefonproblemet. Efter en fasansfull väntetid (dryga 30 minuter) som bestod utav endast en man så fick jag hjälp.

Dialogen gick så här:
- Hej, hur kan jag hjälpa dig? 
- Hej, min telefon har slutat att fungera.
- ok, Har du provat trycka på ON-knappen?
- Jaaa, självklart men den går inte igång.

Killen bakom disken trycker på knappen, och vips så gick den igång.

Jag tackade för hjälpen något generad men väldigt glad över att telefonen fungerade igen.

Kan vinden ha vänt ?
Kan detta vara ett tecken och svar från Einstein (mitt tidigare inlägg)
Med lite tur så är punkteringen borta när det är dags att åka hem, Sverige vinner premiärmatchen mot Ukraina ikväll och sommaren börjar på allvar, vem vet?

Hasta luego


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar