torsdag 31 maj 2012

Välkomna!


Välkomna till Ditt Mål.
Jag har precis avslutat min arbetsdag, Mycket av min arbetstid består utav administration och tid framför burken, men också utav Personlig träning, grupp coaching och andra inspirerande möten med människor. Mina två sista timmar på denna arbetsdag har jag varit ute och tränat runt kungsholmen med två utav mina grupper.
Oftast ser det ut enligt nedan
Så här kan det se ut 
Men det kan oxå se ut som bilden nedan
Så här kan det också se ut ibland 
 För vem?
Denna blogg vänder sig till alla som är intresserade av hälsa, mat och träning och än mer till dig som är helt ointresserad men är i behov av en förändring. Bloggen riktar sig framför allt till dig som lider av mag- och tarmbesvär. Lider du av någon välfärdssjukdom, metabolt syndrom eller annan autoimmun sjukdom? Då rekommenderar jag även dig att ägna lite tid åt denna blogg.
Upprinelsen till denna blogg
Har du sökt vård hos den traditionella sjukvården utan större resultat eller framgång? Personligen har jag haft diagnosen ulcerös Kolit sedan 1997 med sina toppar och dalar. Jag bestämde mig att starta denna blogg strax innan årsskiftet som ett litet uppror mot det bemötande och nonchalans jag fick från sjukvården. Jag kommer i ett senare inlägg berätta djupare i detaljer vad som fick bägaren att rinna över.
Målet med Bloggen
Inledningsvis kommer bloggen att göra en historisk djupdykning i mitt sjukdomsförlopp men målet med bloggen är att är att inge hopp till alla andra där ute med liknande magproblem och visa på andra alternativ än de råd och mediciner som sjukvården skriver ut. Jag hoppas kunna bredda och skapa debatt, men också ge kunskap, motivation och inspiration kring naturlig mat, träning & hälsa.
The Core
Bloggens utgår från det jag kallar naturlig mat och naturlig träning. Vad är naturlig mat och naturlig träning? I korta drag är det Mat och Träning som vi är konstruerade för. Även detta tema kommer jag att utveckla för dig i ett senare inlägg.
With great Power comes great responsibility
Under denna vecka kommer den här bloggen att ta liv. Jag kommer att utifrån mina livserfarenheter och kunskaper som Personlig tränare och Lic kostrådgivare inspirera dig till ett hälsosammare liv. Jag vill, lyssna på vad du har att säga, ge dig hopp och alternativ, men också en plan för en livsstilsförändring.
Ha tålamod och tillit till mig så skall jag visa dig vägen.

Ibland slutar träningspasset så här
Och då kan känslan vara så här  
Men oftast är känslan så här...
Men oftast känns det så här när man lämnar oss. 
Nu rundar vi av och på återseende.
Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar