torsdag 31 maj 2012

Barfota utan strumpor och skor ska jag vandra med dej ut till sommarn där vindarna bor till ros och förgätmigej.

Ja, den visan känner ni säkert igen från barndomen? Det är en typisk sommarvisa som man sjunger vid denna årstid, framförallt vid skolavslutningar om jag inte minns fel. Det var ett tag sedan jag gick i grundskolan och jag har inga barn.

Barfota löpning
Barfotalöpning på kristinebergs IP (Stockholm)

Igår kväll hade vi just lite barfota träning. Mina adepter fick prova på barfotalöpning. Jag frågade dem i slutet hur känslan var, och det var bara positiv feedback. Om du har för avsikt att prova just barfota löpning så måste du använda förnuftet och inte konditionen som begränsning och måttstock. Så börja väldigt försiktigt. Vi sprang 450 meter totalt, innan dess hade vi löpt ett par kilometer med skor.
Urban training under the bridge
Under the bridge

Man tager vad man haver
.
Med en plan och struktur kommer man långt men med fantasi kommer man ännu längre. Jag har alltid en plan och ett upplägg när jag tränar, denna plan är dock endast en referenspunkt det viktiga är att du följer den röda tråden och att du anpassar övningar efter givna förutsättningar. Förutsättningarna kan vara din fysiska status men också vara påverkade av yttre omständigheter så som dagsform, sinnesstämning, miljö och omgivning. På true sports & adventures tränar vi utomhus året runt. Igår blev träningen mer inspirerad av stadsmiljön. Jag skulle vilja kalla det "Urban training".

Interner på rastgården
Urban training - Internerna tränar på rastgården ;)

Nu är det snart lunch och dagen har har börjat alldeles underbart. Fram till nu så har jag hunnit träna två klienter (personlig träning på mf-hälsocenter), kört mitt eget träningspass och en konsultation med en hel familj som skall göra en livsstilsförändring (Kostrådgivning och träning). Mitt mål för dagen är att inte påverkas av yttre omständigheter, en sådan faktor kommer att vara vädret. Metrologerna spår regn idag, imorgon och en bit in på nästa vecka. När jag åkte in till jobbet var det en underbar morgon med strålande sol och frisk och fräsh luft, och det tar jag med mig resten av dagen.


ps. Min lunch består utav: Köttfärsås med smetana och krossade tomater, det serveras med Zucchinipasta. Hur gott och enkelt som helst.

Ps 2. Vill du veta hur man gör zucchinipasta så kan ni ladda ner Anná Hállens LCHF-recept som applikation på mobilen. Den innehåller över 70 andra otroligt goda recept, inköpslistor, tips och trix.

Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar